بررسی پایداری یک معادله تابعی مکعبی n-بعدی

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه ابتدا به بررسی پایداری هایرز-اولام-راسیاس پایداری معادلات تابعی مکعبی f (x +y +2z) +f (x +y ?2z) +f (2x)+f (2y) 2= f (x +y)+ 2f (x + z) +2f (x ? z) +2f (y + z) +2f (y ?z) . و f (2x +y)+f (2x ?y) = 2f (x +y)+2f (x ?y)+12f (x), رامی پردازیم و با استفاده از این بررسی پایداری معادله تابعی مکعبی n-بعدی f(?_(j=1)^(n-1)??xj+2xn)?-f(?_(j=1)^(n-1)??xj-2xn)+? ?_(j=1)^(n-1)??f(2xj)=2f(? ?_(j=1)^(n-1)??xj)?+4 ?_(j=1)^(n-1)??(f(xj+xn)+f(xj-xn))? را درچند فضای متفاوت مورد بررسی قرار می دهیم.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

راه حل کلی پایداری هایرز - اولام - راسیاس برای یک معادله تابعی مکعبی

در این پایان نامه، پایداری هایرز - اولام - راسیاس معادله تابعی مکعبی ‎ f(mx‎ + ‎y)‎ + ‎f(mx‎ -‎y) = mf(x+y)‎ + ‎mf(x-y)‎ + ‎m f(x-y)‎ + ‎2(m3-m)f(x) را جاییکه m?1 عدد صح?ح مثبت است را بدست می آور?م همچنین با استفاده از روش نقطه ثابت پایداری هایرز - اولام - راسیاس را برای معادله تابعی ‎f(2x+y) = 2f(x)‎ + ‎f(y)‎ + ‎f(x+y)‎ - ‎f(x-y)‎ در فضای باناخ اثبات خواهیم کرد

پایداری معادله مکعبی در فضاهای نرمدار فازی

در این پایان نامه پایداری معادله تابعی مکعبی در فضای نرمدار فازی شهودی و فضای n-نرم فازی شهودی بررسی شده و با ذکر تعریف پیوستگی فازی شهودی، پیوستگی معادله مکعبی در این فضا تعیین می شود. همچنین معادلات تابعی مربعی و مربعی فوق العاده معرفی شده و پایداری این معادلات در فضای نرمدار فازی شهودی بررسی می شود.

15 صفحه اول

پایداری غیر خطی l-تصادفی از یک معادله تابعی acq

در این پایان نامه، ما نخست مفاهیم فضای نرمدار تصادفr کامل، معادله تابعr و پایداری هایرز-اولام را معرفr نموده، سپس با بهکار گیری این مفاهیم، قضایای پایداری هایرز اولام را برای ن?اشتهای فرد و زوج بهروش نقطه ثابت و روش مستقیم اثبات مrکنیم. سپس مفاهیم فضای منجر شبه احتمال جابجا و فضای منجر احتمال جابجا (بهطور مختصر فضای dpqm و فضای dpm) را معرفr کرده و با استفاده از این مفاهیم به اثبات بعضr از ...

پایداری اولام-گاوروتا-راسیاس معادله تابعی خطی

پایداری اولام-گاوروتا-راسیاس معادله تابعی خطی را در فضاهای باناخ و ناارشمیدسی بررسی میکنیم.سپس نوع تعمیم یافته معادله تابعی خطی را در فضاهای برداری بررسی میکنیم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه محقق اردبیلی - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023